Starfury - Smalltalk

Danke! :)

Die große Ankündigung war übrigens, das Starfury jetzt erstmals auch einen Con in den USA veranstalten wird. Und zwar einen Firefly-Con.

Termin:
      November 2007

Genauere Infos konnte ich leider noch nicht finden.

Tschuess,
      Kurna
      "Only the good die young. The bad prefer it that way." (Goblin proverb)
      Wenn's jetzt bitte noch das Wochenende vom 9.11. ist. Da wäre ich eh drüben und das käme mir gerade recht. :D

Ich hab mich auch mal durch den Thread auf dem Starfury-Board gewühlt, aber im Gegensatz zu Dir hab ich nicht mal das eigentliche Announcement gefunden. Auf Signaturen gehört eindeutig ein Limit. :evil:
      Warning: Fangirl Alert!
      Likely to squee at high frequencies!
      [quoten=Queen_Sindel]Wenn's jetzt bitte noch das Wochenende vom 9.11. ist. Da wäre ich eh drüben und das käme mir gerade recht. :D

Ich hab mich auch mal durch den Thread auf dem Starfury-Board gewühlt, aber im Gegensatz zu Dir hab ich nicht mal das eigentliche Announcement gefunden. Auf Signaturen gehört eindeutig ein Limit. :evil:[/quoten]

Signaturen kann man dort in den Einstellungen unterdrücken. Aber Du hast schon Recht, die Info-Threads dort sind oft so mit Gelaber zugespamt, dass man kaum etwas findet.

Deswegen bin ich auch gar nicht unglücklich, dass Olly gebannt werden soll. Der war da einer der schlimmsten.

Tschuess,
      Kurna
      [quoten=Kurna] Signaturen kann man dort in den Einstellungen unterdrücken. Aber Du hast schon Recht, die Info-Threads dort sind oft so mit Gelaber zugespamt, dass man kaum etwas findet.
      [/quoten]

Das hab ich beim dritten Suchen dann auch gefunden, trotzdem danke für die Info. :)

Aber wie Du sagst, bei dem Spam fällt auch ohne Signaturen das Suchen schwer.
      Warning: Fangirl Alert!
      Likely to squee at high frequencies!
      Jetzt bin ich echt traurig. :(

Starfury wird nicht nur einen einzelnen Con in den USA veranstalten - sie werden komplett dorthin umziehen! In UK gibt es nur noch die für dieses Jahr angekündigten Events plus vielleicht ein oder zwei in 2008.

Sean Harry hat im Forum geschrieben, dass es im Wesentlichen persönliche Gründe hat. Sein Lebensmittelpunkt liegt immer mehr in den USA, weshalb er dort auch sein Geschäft aufziehen will.

Damit ist für mich bald mein liebster Con-Veranstalter futsch, denn in den USA kann ich mir das in der Form nicht leisten. (Ganz zu schweigen davon, dass ich nicht gern in ein Land reise, das jeden Besucher wie einen Kriminellen behandelt.)

Tschuess,
      Kurna
      das finde ich jetzt sehr schade; ich habe meine 1. Starfury in absolut guter Erinnerung X(

Wenigstens ein Umzug aus persönlichen Gründen des Veranstalters und nicht wegen Con-Flaute.
      Andererseits läßt Sean eine solide Fan-Basis zurück um sich dem US-Markt zu stellen, der ja ziemlich von Creation dominiert wird; Respekt
      Wenn ich Seans letzte Kommentare im Forum richtig verstanden habe, geht es ihm auch gar nicht darum, in den USA ein großes Congeschäft aufzuziehen. Er will sich wohl eher mittelfristig ganz aus dem Congeschäft zurückziehen, weil er etwas ganz anderes vorhat. Das er sie bis dahin in die USA verlegt, hat nur mit Praktikabilität zu tun, weil er halt eh häufiger drüben ist.

Schade.

Tschuess,
      Kurna
      Diese Info ist von der UK Browncoats Webseite zitiert:

OK here is the info that I can give at the moment.

The convention will run from 2-4 November 2007.

Current confirmed guests are Jewel Staite and Morena Baccarin. I'm in negotiations with 4 other main cast who have effectively said yes, but I need to iron out details. I've also received confirmation from 3 supporting cast. And I've invited a ANGEL / DRIVE cast member.

Guests will be appearing all three days.

The venues used will be Element, La Cantina and El Scorpion. All three are situated on Hollywood Blvd.

Guests talks, photo sessions and autograph sessions will take place at Element throughout the day. There will be a party at La Cantina for the Gold Ticket holders on the Friday and Saturday nights. The guests will be attending this party.

El Scorpion will host a party for the first 100 people to purchase regular tickets on the Friday and Saturday nights. Jonathan Woodward will host this party.

On the Sunday night, there will be a big party at Element nightclub for all convention attendees.

More information will be given out when the event goes live the begining of April.

Sean Harry"

Die verschiedenen Veranstaltungsorte sind laut einem Einheimischen alle so dicht beieinander, dass man bequehm jeweils zu Fuß gehen kann.

Tschuess,
      Kurna
      Für die Starfury USA-Events brauchen wir wohl bald eine eigene Seite. :) Es sind jetzt 2 Veranstaltungen gelistet:
      The L Event LA
      Datum: 26-28 October 2007
      Venue: Element, Hollywood
      Guests: Leisha Hailey
      Further Guests TBC

TICKET PACKAGES AVAILABLE

There are two types of tickets available for this event, the Planet Pass,
      and the Regular Pass

THE PLANET PASS
      • Entry to all guest talks
      • The best seating for daytime convention main auditorium events all THREE DAYS
      • COMPLIMENTARY AUTOGRAPHS from each of our headline guests
      • First to get autographs as they are done row by row and you are in the front rows
      • A full colour complimentary convention programme, suitable for getting signed
      • Admission to a Planet Pass Holders Only exclusive party on both the Friday and Saturday night at La Cantina Restaurant, to be attended by the headline guests (and a few surprises as well).
      • Admission to a Sunday night end of convention party at Element Nightclub
      • A Planet Pass is priced at $400 for adults

THE REGULAR PASS
      • Admission to a Sunday night end of convention party at Element Nightclub
      • A Regular Pass is priced at $250 for adults

Ticket prices do not include meals or accomodations..

AUTOGRAPHS & PHOTO SESSIONS

The ticket price for this event includes one autograph from each of our headline guests. The guests will be signing on both the Saturday and Sunday afternoons, for the Browncoat Pass holders first, and then the Alliance Pass holders. The guests will personalise autographs if requested.

Should you whish to get additional signatures from the guests, they will be available priced at $30 per signature. A complimentary 10x8 colour photo of the guest will be given to you for each additional autograph you purchase.

Autographs from the supporting guests will be priced at $20 per signature, and will include a complimentary 10x8 photograph of the guest.

Each one of the guests will also participate in a photo session during the event, at which you can have your picture taken with one of the guests by a professional photographer. The photo will then be developed and ready for collection before the convention is over.

A photo with one of the headline guests will be $30; a photo with one of the supporting guests will be $20.

Serenity LA
      Date: 2-4 November 2007
      Venue: Element, Hollywood
      Guests: Adam Baldwin, Jewel Staite, Morena Baccarin, Ron Glass, Amy Acker, Mark Sheppard, Christina Hendricks, Jonathan Woodward
      Further Guests TBC

TICKET PACKAGES AVAILABLE

There are two types of tickets available for this event, the Browncoat Pass,
      and the Alliance Pass

THE BROWNCOAT PASS
      • The best seating for daytime convention main auditorium events all THREE DAYS
      • First to get autographs as they are done row by row and you are in the front rows
      • Admission to a Browncoat Pass Holders Only exclusive party on both the Friday and Saturday night at La Cantina Restaurant, to be attended by the headline guests (and a few surprises as well).
      • Admission to a Sunday night end of convention party at Element Nightclub, with surprise celebrity drop in's
      • A Browncoat Pass is priced at $400 for adults; $200 for children aged 14 and under

THE ALLIANCE PASS
      • The first 100 to purchase an Alliance Pass will be invited to an exclusive party on the Saturday night hosted by Jonathan Woodward.
      • Admission to a Sunday night end of convention party at Element Nightclub, with surprise celebrity drop in's
      • An Alliance Pass is priced at $250 for adults; $120 for children aged 14 and under

Ticket prices do not include meals or accomodations. Any children aged 14 or under MUST be accompanied by a responsible adult.

AUTOGRAPHS & PHOTO SESSIONS

The ticket price for this event includes one autograph from each of our headline guests. The guests will be signing on both the Saturday and Sunday afternoons, for the Browncoat Pass holders first, and then the Alliance Pass holders. The guests will personalise autographs if requested.

Should you whish to get additional signatures from the guests, they will be available priced at $30 per signature. A complimentary 10x8 colour photo of the guest will be given to you for each additional autograph you purchase.

Autographs from of supporting guests are not included in the ticket price, so you must purchase them if you want them. Autographs from the supporting guests will be priced at $20 per signature, and will include a complimentary 10x8 photograph of the guest.

Each one of the guests will also participate in a photo session during the event, at which you can have your picture taken with one of the guests by a professional photographer. The photo will then be developed and ready for collection before the convention is over.

A photo with one of the headline guests will be $30; a photo with one of the supporting guests will be $20.

Link:
      starfuryusa.com

Was für eine Liste von Gästen für die Firefly-Con! Echt der Hammer! 8o

Tschuess,
      Kurna
      [quoten=jos]Ich hab mal ein eigenes Forum für Starfury USA aufgemacht.

Wenn Du magst, kannst Du dort gerne zwei neue Info Threads eröffnen und ich pinn sie dann. Wenn nicht, kümmert sich einer von uns in den nächsten Tagen drum :)[/quoten]

Okay, mach ich schon mal. :)
      Im Starfury Forum habe ich gelesen, dass Ryanair mit praktisch sofortiger Wirkung die Flüge zwischen Stansted und Blackpool eingestellt hat!

Wer so also seinen Hinweg zu Decalogy oder L3 geplant hat, muss sich nach Alternativen umsehen.

(Ich habe die Info aber noch nicht bei Ryanair direkt überprüft, da ich ja anders fliege.)

Tschuess,
      Kurna
      Aus dem Starfury-Board:

Events planned for 2008:

STARFURY: L4
      14-16 March
      An L Word convention
      To be held in London (venue T.B.C.)

STARFURY: SERENITY COMPLETE
      11-13 April
      A Firefly convention
      Thistle Hotel, Heathrow

STARFURY: BREAKOUT BEYOND!
      Summer 2008

Serenity Complete wird auf jeden Fall der letzte für Firefly sein. Angaben gelten für UK.

Tschuess,
      Kurna

Edit: Warum habe ich das Gefühl, dass man die meisten L4 Gäste auch auf der Queer Con sehen wird? Ist immerhin die erste L Con im Frühjahr. :)

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „Kurna“ ()

In Zukunft wird Sean Harry keine Con-DVds mehr machen. :(

Er hatte damit sowieso meist mehr Arbeit und Kosten als Gewinn, aber nachdem die Sachen von der L2-DVD auf YouTube erschienen sind, war das der letzte Strohhalm.

Tschuess,
      Kurna
      Gastankündigungen für Starfury: Complete: :conrad:

Morena Baccarin (Inara; u.a. auch in Stargate)
      Mark Sheppard (Badger; u.a. auch in BSG, Bionic Woman, Charmed, Star Trek)
      William Morgan Sheppard (Vater von Mark; u.a. in Bab5, Transformers, Alias, Charmed, ST: Voyager)
      Jamie Bamber (Apollo in BSG)

Tschuess,
      Kurna

Zwei Cons sind für nächstes Jahr angekündigt, die momentan bei Starfury noch keine eigene Seite haben (aber im Forum besprochen werden).

Starfury Chosen
      Eine kleine Buffy/Angel-Con.
      Als Gast ist bisher bestätigt: Juliette Landau (Drusilla).
      Datum: 1.-3.2.2008
      Peis: 50 Pfund
      Es werden noch 2 bis 3 weitere Gäste aus dem Supporting Cast erwartet, aber definitiv keine Maincast-Mitglieder.

Breakout Beyond
      Eine Con zu Prison Break, Veronica Mars und vielleicht auch NCIS.
      Als Gast bisher bestätigt: Kristen Bell (Veronica Mars)
      Datum: 13.-15.6.2008

Tschuess,
      Kurna
      Sean hat im Starfury Forum angekündigt, dass es Freitag genauere Infos zu Starfury: Chosen geben wird. Auch die Tickets können dann bestellt werden.

Tschuess,
      Kurna